Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej

Pełna dokumentacja pod adresem: https://pan.logintrade.net/zapytania_email,175871,64fa16afdc56e67f2ffaed5153596d94.html

SEKCJA I – ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00032571300102

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wałowa 15

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-858

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 – Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bgpan.gda.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny – jednostka sektora finansów publicznych – Polska Akademia Nauk i tworzone

przez nią jednostki organizacyjne

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e09f88d3-80c2-4bd0-a51b-3438af33d291

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00495516

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00216713/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii

Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń

oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z

wykonawcami – adres strony internetowej: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja odbywa się za

pośrednictwem platformy przetargowej pod adresem https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html. Oferta wraz z

załącznikami musi być sporządzona w formie elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci

elektronicznej

opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – przez osobę/y uprawnioną/e lub upoważnioną/e (na podstawie

pełnomocnictwa) do

reprezentowania Wykonawcy. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w Rozdziale XI

SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych

budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta – katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie

swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE

L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska, ul. Wałowa 15, 80-858 Gdańsk,

sekretariat.bg@bg.pan.pl ;

kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Polskiej Akademii Nauk iod@pan.pl;

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o

udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki

Gdańskiej”– znak sprawy nr I/220/2/2024, prowadzonym w trybie podstawowym, a w przypadku danych osobowych przekazanych

przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana – także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), w celu zawarcia i realizacji umowy o

zamówienie publiczne;

odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w

oparciu o art. 18 i art. 19 oraz art. 74 i art. 75 ustawy Pzp lub ustawę z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

(tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 902) lub inne przepisy prawa lub umowy zawarte przez Zamawiającego;

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia

postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas

trwania umowy oraz przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów wewnętrznych administratora danych;

obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym

określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku

danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana – także z zawarciem i realizacją umowy;

konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;

w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.

22 RODO;

posiada Pani/Pan:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem

przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych

osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

nie przysługuje Pani/Panu:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania

Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, (a w przypadku Wykonawcy, którego oferta została wybrana i z którym

Zamawiający zawrze umowę – także art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: I/220/2/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

  1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki

Gdańskiej.

  1. Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia określają:

1) Projekt wykonawczy termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej,

stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ;

2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 7 do SWZ;

3) Projekt Budowlany – Projekt Architektoniczno-Budowlany termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w

zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 8 do SWZ;

4) Projekt Budowlany – Projekt Techniczny termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w zabytkowym budynku

Biblioteki Gdańskiej z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ;

5) Projekt Budowlany – Uzgodnienie i Informacja BIOZ termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w zabytkowym

budynku Biblioteki Gdańskiej z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 10 do SWZ;

6) Decyzja PWKZ nr ZN.5142.1151.3.2023.CJ z dnia 04.06.2024 r. – stanowiąca Załącznik nr 11 do SWZ;

7) Decyzja Prezydenta Miasta Gdańska – Pozwolenie na budowę, znak sprawy WUiA-VI.6740.792-1.2024.MK.309705 z

dnia 09.08.2024 r. – stanowiąca Załącznik nr 12 do SWZ;

8) Przedmiar robót: termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdański –

charakter pomocniczy, stanowiący Załącznik nr 13 do SWZ.

  1. Zamawiający stosownie do przepisu art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga, aby wszelkie prace fizyczne, bezpośrednio

związane z wykonywaniem robót budowlanych w budynku Biblioteki Gdańskiej przy ul. Wałowej 15, objęte zamówieniem

oraz wskazane i opisane w dokumentacji, o której mowa w ust. 2, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez

Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 §

1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.), w wymiarze czasu pracy

adekwatnym do powierzanych zadań, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw.

pracowników fizycznych), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia

10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 2207 z późn. zm. ), przez cały okres

realizacji zamówienia. Obowiązek ten nie dotyczy osób wskazanych na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót

oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

Prawo budowlane, dalej zwanej „PrBud” oraz dostawców materiałów i urządzeń. Obowiązek, zatrudnienia osób

wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych), musi być

zrealizowany nieprzerwanie przez cały okres realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 – Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45210000-2 – Roboty budowlane w zakresie budynków

45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45111300-1 – Roboty rozbiórkowe

45421132-8 – Instalowanie okien

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 75 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty

budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z Rozdziałem XX SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji (G)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek

kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V – KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

  1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i spełniają

warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:

1) zdolności technicznej lub zawodowej:

  1. a) w zakresie doświadczenia Wykonawcy:

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat (a jeżeli okres

prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości co

najmniej 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł), w zakresie wymiany z montażem stolarki okiennej w

budynku zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków.

Uwaga:

W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona

ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o

zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje

informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego,

kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.

Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi

wykonawcami (w ramach konsorcjum), wykaz stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ dotyczy robót budowlanych, wypełnia

Wykonawca, który bezpośrednio uczestniczył w wykonaniu roboty budowlanej.

  1. b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem lub będzie dysponował:

kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w

zakresie kierowania robotami ogólnobudowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w

specjalności architektonicznej bez ograniczeń, która pełniła funkcje kierownika budowy lub kierownika robót przy co

najmniej jednej robocie budowlanej prowadzonej w budynku wpisanym do rejestru zabytków lub Gminnej Ewidencji

Zabytków (kierownik budowy musi wykazać się spełnieniem wymagań, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie

zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: w celu potwierdzenia braku

podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału

w postępowaniu Zamawiający żąda:

  1. a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w

zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy

wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: w celu

potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej

Zamawiający żąda:

  1. a) wykazu robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest

krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, dat i miejsce wykonania oraz podmiotów, na rzecz

których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane

należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego

roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych

dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 lit. a)

SWZ Wykonawca składa wypełniony i podpisany Załącznik nr 3 do SWZ;

  1. b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za

świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji

zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu

wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Na potwierdzenie spełniania

warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 lit. b) SWZ Wykonawca składa wypełniony i podpisany Załącznik nr 4 do SWZ;

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

  1. Wykonawca składa wraz z ofertą:

1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnieniu

warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2a do SWZ;

2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 4 SWZ, sporządzone według wzoru

stanowiącego Załącznik nr 2b do SWZ (jeżeli dotyczy);

3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 SWZ (jeżeli dotyczy);

4) oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2) SWZ (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI – WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

  1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
  2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7

ustawy Pzp:

1) pieniądzu;

– wadium wnosi się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:

Bank Gospodarstwa Krajowego

05 1130 1017 0020 1462 9420 0018

Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska

  1. Wałowa 15, 80-858 Gdańsk

Przelew należy opisać w następujący sposób: wadium – sprawa:

I/220/2/2024 roboty budowlane w Bibliotece Gdańskiej.

2) gwarancjach bankowych;

3) gwarancjach ubezpieczeniowych;

4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w przepisie art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000

  1. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r., poz. 419 z późn. zm.).
  2. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniądzu, to jest wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt

2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

  1. Z dokumentu wadium wniesionego w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4 powinno wynikać jednoznacznie

gwarantowanie wypłat należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego, w terminie

związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych

w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

  1. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z

tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym:

1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym

zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub

zaniechań;

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze

żądanie;

3) musi wskazywać informacje pozwalające na identyfikację postępowania, którego dotyczy (np. nazwę i numer

postępowania);

4) nie może wprowadzać żadnych dodatkowych warunków, od spełnienia których zależy spełnienie świadczeń z tytułu

udzielonej gwarancji lub poręczenia.

  1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.
  2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za wadium wniesione w terminie uważa się:

1) dla wadium wnoszonego w formach innych niż pieniądz – data przesłania dokumentu na platformę przetargową pod

adresem: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html,

zgodnie z Rozdziałem XVIII ust. 1 SWZ;

2) dla wadium wnoszonego w pieniądzu – datę i godzinę uznania rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed

upływem terminu składana ofert.

  1. Przedłużenia ważności wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy dokonywać w formie określonej w ust. 3

oraz w sposób wskazany w ust. 7 pkt 1.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają

pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w

postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Przepisy ustawy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie

zamówienia.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (spółki cywilne/konsorcja) składają:

1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających

się o udzielenie zamówienia;

2) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy

wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają

roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się

o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni

Wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp);

3) dokumenty, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 3 pkt 1 litera a) i pkt 1 litera b) oraz w Rozdziale IX ust. 2 SWZ składa

dowolny Wykonawca/dowolni Wykonawcy wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu, spośród Wykonawców

wspólnie składających ofertę;

4) dokument, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 3 pkt 2 litera a) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie składających

ofertę.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na

sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII – PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej Umowie w stosunku do treści oferty. Zmiana postanowień Umowy w stosunku

do treści oferty Wykonawcy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i na warunkach

określonych poniżej:

1) przewiduje się zmianę terminu realizacji przedmiotu Umowy, w tym zmianę terminów cząstkowych przewidzianych w

Umowie:

  1. a) w przypadku zwłoki Zamawiającego w nieprzekazaniu przez Zamawiającego placu budowy Wykonawcy w terminie

określonym w § 5 ust.1 Umowy;

  1. b) wystąpienia zdarzeń siły wyższej, rozumianych jako zdarzenia zewnętrznie niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do

zapobieżenia, które będą miały wpływ na sposób, częstotliwość lub terminy świadczenia usług objętych przedmiotem

Umowy, jak również wysokość wynagrodzenia umówionego przez Strony;

  1. c) w razie zmiany Umowy i zawarcia aneksu do Umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, o ile realizacja robót

dodatkowych wpływa na termin wykonania Umowy;

  1. d) w przypadku wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej, wówczas termin wykonania może zostać

wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez wykonawcę dokumentacji projektowej;

  1. e) wydłużenia terminu realizacji robót w przypadku uzasadnionego wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót o

okres nie dłuższy niż okres wstrzymania robót. Wstrzymanie robót musi nastąpić na podstawie wpisu do dziennika budowy i

musi być zatwierdzone i uzasadnione przez inspektora nadzoru inwestorskiego i zaakceptowane przez kierownika budowy;

  1. f) w przypadku zaistnienia okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób trzecich, w

szczególności w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania zgód bądź uzgodnień itp.,

mających wpływ na termin realizacji przedmiotu Umowy, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy;

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

  1. g) w przypadku wstrzymania robót przez organy nadzoru, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
  2. h) w razie konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz bądź uzgodnień, niemożliwych do przewidzenia przed

zawarciem Umowy;

  1. i) odwołań od uzyskanych postanowień i decyzji administracyjnych, o okres równy terminowi rozpatrzenia odwołania;
  2. j) zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń

radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez Wykonawcę;

  1. k) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, tj. opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody dające się

przypisać Zamawiającemu – o okres wynikający z przerw lub opóźnienia;

  1. l) zmiany umowy dokonane na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2, 3 lub 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp, o ile dokonana zmiana wpływa

na termin wykonania przedmiotu Umowy;

2) wprowadzenie robót zamiennych w przypadkach, gdy:

  1. a) materiały budowlane przewidziane w Umowie do wykonania przedmiotu Umowy nie mogą być użyte przy realizacji

inwestycji z powodu zaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi lub w przypadku utrudnionego dostępu do danego

materiału w tym stopniu, że zastosowanie pierwotnie wybranego materiału nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego na

skutek porównania jakości materiału do jego ceny – pod warunkiem zastosowania materiału o parametrach i cechach

użytkowych nie gorszych niż pierwotnie przewidywane;…cd. zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ w § 15 ust. 2.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją

zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-27 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-27 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

  1. Wykonawca zobowiązany jest w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego wraz z ofertą

(formularzem oferty sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej SWZ) złożyć:

1) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2A do SWZ;

2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2B do SWZ i zobowiązanie

podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 (jeżeli dotyczy);

3) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika

do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy

w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SWZ;

4) dokumenty, o których mowa w Rozdziale XII ust. 10 SWZ;

5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli umocowanie do

reprezentowania nie wynika z dokumentu rejestrowego KRS, CEIDG);

6) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy

Pzp, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2 SWZ;

7) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w

przepisie art. 118 ust. 3 ustawy Pzp;

8) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w ust. 10 Załącznika nr 1 do SWZ – wzór formularza oferty, stanowią

tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

9) oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądzu, z

uwzględnieniem postanowień określonych w Rozdziale XIV SWZ.

  1. Wykonawca jest zobowiązany przed podpisaniem umowy do:
  2. a) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 4% ceny całkowitej podanej w ofercie zgodnie z

Rozdziałem XXII SWZ;

  1. b) złożenia kopii dokumentów: zaświadczeń potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia osób, zgodnie z

przedłożonym przez Wykonawcę wykazem osób oraz aktualnych zaświadczenia potwierdzających członkostwo we

właściwej izbie samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych

architektów oraz inżynierów budownictwa – wskazane dokumenty powinny być uwierzytelnione „za zgodność z oryginałem”

albo poświadczone odwzorowaniem cyfrowym;

  1. c) złożenia kopii dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności

gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż

500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) i utrzymywać je przez cały okres realizacji robót budowlanych –

wskazany dokument powinien być uwierzytelniony „za zgodność z oryginałem” albo poświadczony odwzorowaniem

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane

cyfrowym;

  1. d) złożenia kopii dokumentu potwierdzającego zawarcie ubezpieczenia CAR (ubezpieczenia ryzyk budowlanych) na wartość

nie niższą niż wartość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia i utrzymywać je przez cały okres realizacji

robót budowlanych – wskazany dokument powinien być uwierzytelniony „za zgodność z oryginałem” albo poświadczony

odwzorowaniem cyfrowym;

  1. e) przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy danych osób, które będą umocowane

przez Wykonawcę do podpisania umowy, oraz osób uprawnionych do koordynacji umowy;…cd. pozostałe zobowiązania

wymagane od wykonawcy przed podpisaniem umowy zostały określone w Rozdziale XXI ust. 2 SWZ. Zamawiający

wykluczy z postępowania Wykonawcę, wobec którego zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek określonych w: art. 7 ust. 1

ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę

oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507 z późn. zm.).

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11

2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane