Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej
Pełna dokumentacja pod adresem: https://pan.logintrade.net/zapytania_email,175871,64fa16afdc56e67f2ffaed5153596d94.html
SEKCJA I – ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00032571300102
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wałowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-858
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 – Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bgpan.gda.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny – jednostka sektora finansów publicznych – Polska Akademia Nauk i tworzone
przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e09f88d3-80c2-4bd0-a51b-3438af33d291
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00495516
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00216713/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń
oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami – adres strony internetowej: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja odbywa się za
pośrednictwem platformy przetargowej pod adresem https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html. Oferta wraz z
załącznikami musi być sporządzona w formie elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci
elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – przez osobę/y uprawnioną/e lub upoważnioną/e (na podstawie
pełnomocnictwa) do
reprezentowania Wykonawcy. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w Rozdziale XI
SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta – katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska, ul. Wałowa 15, 80-858 Gdańsk,
sekretariat.bg@bg.pan.pl ;
kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Polskiej Akademii Nauk iod@pan.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki
Gdańskiej”– znak sprawy nr I/220/2/2024, prowadzonym w trybie podstawowym, a w przypadku danych osobowych przekazanych
przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana – także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), w celu zawarcia i realizacji umowy o
zamówienie publiczne;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 i art. 19 oraz art. 74 i art. 75 ustawy Pzp lub ustawę z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 902) lub inne przepisy prawa lub umowy zawarte przez Zamawiającego;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy oraz przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów wewnętrznych administratora danych;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku
danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana – także z zawarciem i realizacją umowy;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, (a w przypadku Wykonawcy, którego oferta została wybrana i z którym
Zamawiający zawrze umowę – także art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I/220/2/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki
Gdańskiej.
- Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia określają:
1) Projekt wykonawczy termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej,
stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ;
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 7 do SWZ;
3) Projekt Budowlany – Projekt Architektoniczno-Budowlany termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w
zabytkowym budynku Biblioteki Gdańskiej z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 8 do SWZ;
4) Projekt Budowlany – Projekt Techniczny termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w zabytkowym budynku
Biblioteki Gdańskiej z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ;
5) Projekt Budowlany – Uzgodnienie i Informacja BIOZ termomodernizacji w zakresie wymian 19 szt. okien w zabytkowym
budynku Biblioteki Gdańskiej z maja 2023 r. – stanowiąca Załącznik nr 10 do SWZ;
6) Decyzja PWKZ nr ZN.5142.1151.3.2023.CJ z dnia 04.06.2024 r. – stanowiąca Załącznik nr 11 do SWZ;
7) Decyzja Prezydenta Miasta Gdańska – Pozwolenie na budowę, znak sprawy WUiA-VI.6740.792-1.2024.MK.309705 z
dnia 09.08.2024 r. – stanowiąca Załącznik nr 12 do SWZ;
8) Przedmiar robót: termomodernizacja w zakresie wymiany 19 szt. okien w zabytkowym budynku Biblioteki Gdański –
charakter pomocniczy, stanowiący Załącznik nr 13 do SWZ.
- Zamawiający stosownie do przepisu art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga, aby wszelkie prace fizyczne, bezpośrednio
związane z wykonywaniem robót budowlanych w budynku Biblioteki Gdańskiej przy ul. Wałowej 15, objęte zamówieniem
oraz wskazane i opisane w dokumentacji, o której mowa w ust. 2, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez
Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 §
1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.), w wymiarze czasu pracy
adekwatnym do powierzanych zadań, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw.
pracowników fizycznych), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia
10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 2207 z późn. zm. ), przez cały okres
realizacji zamówienia. Obowiązek ten nie dotyczy osób wskazanych na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót
oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo budowlane, dalej zwanej „PrBud” oraz dostawców materiałów i urządzeń. Obowiązek, zatrudnienia osób
wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych), musi być
zrealizowany nieprzerwanie przez cały okres realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 – Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 – Roboty budowlane w zakresie budynków
45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45111300-1 – Roboty rozbiórkowe
45421132-8 – Instalowanie okien
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 75 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z Rozdziałem XX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji (G)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek
kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V – KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
- O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i spełniają
warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej:
- a) w zakresie doświadczenia Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat (a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości co
najmniej 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł), w zakresie wymiany z montażem stolarki okiennej w
budynku zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków.
Uwaga:
W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona
ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o
zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje
informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego,
kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi
wykonawcami (w ramach konsorcjum), wykaz stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ dotyczy robót budowlanych, wypełnia
Wykonawca, który bezpośrednio uczestniczył w wykonaniu roboty budowlanej.
- b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem lub będzie dysponował:
kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w
zakresie kierowania robotami ogólnobudowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w
specjalności architektonicznej bez ograniczeń, która pełniła funkcje kierownika budowy lub kierownika robót przy co
najmniej jednej robocie budowlanej prowadzonej w budynku wpisanym do rejestru zabytków lub Gminnej Ewidencji
Zabytków (kierownik budowy musi wykazać się spełnieniem wymagań, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu Zamawiający żąda:
- a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: w celu
potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający żąda:
- a) wykazu robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, dat i miejsce wykonania oraz podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 lit. a)
SWZ Wykonawca składa wypełniony i podpisany Załącznik nr 3 do SWZ;
- b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Na potwierdzenie spełniania
warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 lit. b) SWZ Wykonawca składa wypełniony i podpisany Załącznik nr 4 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2a do SWZ;
2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 4 SWZ, sporządzone według wzoru
stanowiącego Załącznik nr 2b do SWZ (jeżeli dotyczy);
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2) SWZ (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI – WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
- Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
- Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7
ustawy Pzp:
1) pieniądzu;
– wadium wnosi się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego
05 1130 1017 0020 1462 9420 0018
Polska Akademia Nauk Biblioteka Gdańska
- Wałowa 15, 80-858 Gdańsk
Przelew należy opisać w następujący sposób: wadium – sprawa:
I/220/2/2024 roboty budowlane w Bibliotece Gdańskiej.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w przepisie art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000
- o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r., poz. 419 z późn. zm.).
- W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniądzu, to jest wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt
2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
- Z dokumentu wadium wniesionego w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4 powinno wynikać jednoznacznie
gwarantowanie wypłat należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego, w terminie
związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych
w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
- Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z
tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym:
1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym
zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub
zaniechań;
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze
żądanie;
3) musi wskazywać informacje pozwalające na identyfikację postępowania, którego dotyczy (np. nazwę i numer
postępowania);
4) nie może wprowadzać żadnych dodatkowych warunków, od spełnienia których zależy spełnienie świadczeń z tytułu
udzielonej gwarancji lub poręczenia.
- Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.
- Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za wadium wniesione w terminie uważa się:
1) dla wadium wnoszonego w formach innych niż pieniądz – data przesłania dokumentu na platformę przetargową pod
adresem: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html,
zgodnie z Rozdziałem XVIII ust. 1 SWZ;
2) dla wadium wnoszonego w pieniądzu – datę i godzinę uznania rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed
upływem terminu składana ofert.
- Przedłużenia ważności wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy dokonywać w formie określonej w ust. 3
oraz w sposób wskazany w ust. 7 pkt 1.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przepisy ustawy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (spółki cywilne/konsorcja) składają:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia;
2) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni
Wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp);
3) dokumenty, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 3 pkt 1 litera a) i pkt 1 litera b) oraz w Rozdziale IX ust. 2 SWZ składa
dowolny Wykonawca/dowolni Wykonawcy wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu, spośród Wykonawców
wspólnie składających ofertę;
4) dokument, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 3 pkt 2 litera a) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie składających
ofertę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na
sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII – PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej Umowie w stosunku do treści oferty. Zmiana postanowień Umowy w stosunku
do treści oferty Wykonawcy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i na warunkach
określonych poniżej:
1) przewiduje się zmianę terminu realizacji przedmiotu Umowy, w tym zmianę terminów cząstkowych przewidzianych w
Umowie:
- a) w przypadku zwłoki Zamawiającego w nieprzekazaniu przez Zamawiającego placu budowy Wykonawcy w terminie
określonym w § 5 ust.1 Umowy;
- b) wystąpienia zdarzeń siły wyższej, rozumianych jako zdarzenia zewnętrznie niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do
zapobieżenia, które będą miały wpływ na sposób, częstotliwość lub terminy świadczenia usług objętych przedmiotem
Umowy, jak również wysokość wynagrodzenia umówionego przez Strony;
- c) w razie zmiany Umowy i zawarcia aneksu do Umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, o ile realizacja robót
dodatkowych wpływa na termin wykonania Umowy;
- d) w przypadku wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej, wówczas termin wykonania może zostać
wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez wykonawcę dokumentacji projektowej;
- e) wydłużenia terminu realizacji robót w przypadku uzasadnionego wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót o
okres nie dłuższy niż okres wstrzymania robót. Wstrzymanie robót musi nastąpić na podstawie wpisu do dziennika budowy i
musi być zatwierdzone i uzasadnione przez inspektora nadzoru inwestorskiego i zaakceptowane przez kierownika budowy;
- f) w przypadku zaistnienia okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób trzecich, w
szczególności w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania zgód bądź uzgodnień itp.,
mających wpływ na termin realizacji przedmiotu Umowy, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy;
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
- g) w przypadku wstrzymania robót przez organy nadzoru, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
- h) w razie konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz bądź uzgodnień, niemożliwych do przewidzenia przed
zawarciem Umowy;
- i) odwołań od uzyskanych postanowień i decyzji administracyjnych, o okres równy terminowi rozpatrzenia odwołania;
- j) zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń
radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez Wykonawcę;
- k) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, tj. opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody dające się
przypisać Zamawiającemu – o okres wynikający z przerw lub opóźnienia;
- l) zmiany umowy dokonane na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2, 3 lub 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp, o ile dokonana zmiana wpływa
na termin wykonania przedmiotu Umowy;
2) wprowadzenie robót zamiennych w przypadkach, gdy:
- a) materiały budowlane przewidziane w Umowie do wykonania przedmiotu Umowy nie mogą być użyte przy realizacji
inwestycji z powodu zaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi lub w przypadku utrudnionego dostępu do danego
materiału w tym stopniu, że zastosowanie pierwotnie wybranego materiału nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego na
skutek porównania jakości materiału do jego ceny – pod warunkiem zastosowania materiału o parametrach i cechach
użytkowych nie gorszych niż pierwotnie przewidywane;…cd. zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia
zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ w § 15 ust. 2.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją
zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-27 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-27 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
- Wykonawca zobowiązany jest w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego wraz z ofertą
(formularzem oferty sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej SWZ) złożyć:
1) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2A do SWZ;
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2B do SWZ i zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 (jeżeli dotyczy);
3) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SWZ;
4) dokumenty, o których mowa w Rozdziale XII ust. 10 SWZ;
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli umocowanie do
reprezentowania nie wynika z dokumentu rejestrowego KRS, CEIDG);
6) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy
Pzp, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2 SWZ;
7) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w
przepisie art. 118 ust. 3 ustawy Pzp;
8) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w ust. 10 Załącznika nr 1 do SWZ – wzór formularza oferty, stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
9) oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądzu, z
uwzględnieniem postanowień określonych w Rozdziale XIV SWZ.
- Wykonawca jest zobowiązany przed podpisaniem umowy do:
- a) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 4% ceny całkowitej podanej w ofercie zgodnie z
Rozdziałem XXII SWZ;
- b) złożenia kopii dokumentów: zaświadczeń potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia osób, zgodnie z
przedłożonym przez Wykonawcę wykazem osób oraz aktualnych zaświadczenia potwierdzających członkostwo we
właściwej izbie samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych
architektów oraz inżynierów budownictwa – wskazane dokumenty powinny być uwierzytelnione „za zgodność z oryginałem”
albo poświadczone odwzorowaniem cyfrowym;
- c) złożenia kopii dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż
500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) i utrzymywać je przez cały okres realizacji robót budowlanych –
wskazany dokument powinien być uwierzytelniony „za zgodność z oryginałem” albo poświadczony odwzorowaniem
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane
cyfrowym;
- d) złożenia kopii dokumentu potwierdzającego zawarcie ubezpieczenia CAR (ubezpieczenia ryzyk budowlanych) na wartość
nie niższą niż wartość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia i utrzymywać je przez cały okres realizacji
robót budowlanych – wskazany dokument powinien być uwierzytelniony „za zgodność z oryginałem” albo poświadczony
odwzorowaniem cyfrowym;
- e) przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy danych osób, które będą umocowane
przez Wykonawcę do podpisania umowy, oraz osób uprawnionych do koordynacji umowy;…cd. pozostałe zobowiązania
wymagane od wykonawcy przed podpisaniem umowy zostały określone w Rozdziale XXI ust. 2 SWZ. Zamawiający
wykluczy z postępowania Wykonawcę, wobec którego zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek określonych w: art. 7 ust. 1
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507 z późn. zm.).
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00495516 z dnia 2024-09-11
2024-09-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu – Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy – Roboty budowlane